Wednesday, October 14, 2009

jom mancing

Pada 10.10.09 kawe dan geng sekolah kawe membuat satu trip memancing ke sebuah pulau dekat cherating. pulau ular namanya. Ini adalah kali kedua kami pergi ke pulau selepas bulan 7 yang lalu. Sebelum pergu begitu banyak perancangan telah dibuat oleh kawe n geng. Beli batu ladung, beli mata kail, beli tali tangsi dengan harapan dapat mancing dengan seronok. Keseronokan kami bermula apabila kami tiba di cherating. Naik bot 7 orang bot 10 kaki dengan lambungan ombak yang agak kuat sudah membayangkan bahawa kami bakal berhad rasanyaapan dengan masalah ombak. Ternyata sangkaan itu menjadi kenyataan. sekali lempar pancing sekali sangkut. jem kawe rasa. kekili habih satu paket, mata hampir 20 bentuk, perambut besi banyak jugak abih dekat segulung. Kawe hanya dapat dua ekor je, orang lain ada la 4 @ 5 ekor seorang. Mancing dari pagi hingga petang. Hari tu zahar jadi pemenang hampir 10 ekor dia dapat. Mienor dapat kerapu besar jugak. hari tu kami balik sampai kat rumah hampi pukul 11 malam dengan tak dapat ikan pun. waduh penat kawe.